تبلیغات
آموزش بازی کامپیوتری دوتا آلستارز - اصطلاحات بازی DOTA ALLSTARS
آموزش بازی کامپیوتری دوتا آلستارز

بازی گروهی

اصطلاحات بازی DOTA ALLSTARS

پنجشنبه 10 تیر 1389

HP : میزان جان هیرو ( خط خون هیرو ) سلامتی هیرو

Mana : نیرویی که به سبب آن از جادو ها میتوان استفاده نمود ( در بازی پایین جان هیرو مشخص شده است )

Sec : ثانیه ( مثلا hp/ sec جان در ثانیه  )

Tower : یا ( tw ) به برجکهای محافظ داخل بازی گفته میشود .

Hero : به هرکدام از شخصیت های قابل انتخاب بازی گفته میشود .

Creep : به موجوداتی که از سوی پایگاههای هر تیم به منظور کمک رسانی و تصرف پایگاه دشمن فرستاده میشود.

Natural Creep : به موجودات داخل جنگل اطلاق میشوند .

AoE: area of effect یا منطقه ی تحت تاثیر.توی اصطلاح عامیانه به لولایی میگن که یه منطقه رو تحت تاثیر قرار میدن.

Range : فاصله

بازی دارای سه راه است که به ترتیب گفته میشود :

Up : مسیر بالا

Mid : مسیر وسط

Down : مسیر پایین

lane : مسیر – یکی از راه های بازی

kill : کشتن

Lineup :  ترکیبی از هیروهای تیم

هر هیرو نقش و وظیفه خاص خودش رو داره که نقشهای هر هیرو در بازی میتونه از نقشهای زیر باشه .

carry-ganker-support-babaysitter-pusher-turtler-innitiator و …

gank : بیرون رفتن از lane برای کشتن یا فرستادن یه هیروی دیگه به چشمه.

carry : هیروهایی که تحت شرایط مساعد میتونن بازی رو واسه تیمشون ببرن ( هیروهایی که اغلب با طولانی شدن بازی به قدرت میرسند و تاثیر آنها در انتهای بازی است )

farm : یعنی مزرعه ( درو کردن ) تویه بازی هم یعنی حسابی کریپ بکشه ( اغلب کریپ های جنگل ) دیگه که خوب بتونه آیتم ببنده ! ( پول خوری )

push : کریپ کشی سریع به هدف رسیدن به base حریف یا tower.

innitiator : هیروهایی که میتونن یه teamfight رو به نفع تیم خودشون شروع کنن مثل earthshaker یا axe…

teamfight : جنگهای بین تمام هیروهای ۲ تیم هست

babysitter : به هیروهایی میگن که اول بازی carry هاشون رو توی لین support میکنن تا خوب farm کنند و کشته نشن و حریف رو harass میکنن و creep ها رو deny میکنن و میزارن carry شون همه ی پول ها رو بخوره .

turtle : یه strategy هست که برای طول دادن بازی به کار میره تا carry تیم بتونه پول بخوره و آیتماش رو بخره.اینطوریه که همه ی lane ها رو روشون فشار میارن ولی وسط راه بر میگردن و توی base یا tower نمیرن.این باعث میشه که تیم حریف مشغول خنثی کردن push ها باشه و carry رو gank نکنه.

early game : اول بازی که به طور کلی میشه گفت از لول ۱ تا ۷-۸ هست.کلا بازی به ۳ قسمت earlygame-midgame-lategame تقسیم میشه.

harass : یعنی اتک دادن یا لول زدن روی هیروی حریف توی earlygame به هدف اینکه از منطقه ی پول خوری و xp گیری دورشون کنی که بیشتر برای هیروهای range هست.

disable : لولایی که یک یا چند یونیت رو از کار میندازن مثل hex کردن .

metagame : نحوه ی کنونی بازی  یعنی مثلا strategy هایی که اقلب استفاده میشن مثل استراتژی push یا gank و…

سه نوع نژاد هیروهای داخل بازی :

Agility : (اگیلیتی agi) به معنی چابکی است و شامل اتک اسپید(سرعت وارد کردن ضربه) و آرمور(قدرت دفاع در برابر ضربه های حریف) است.

Strength : ( استرنج str ) به معنای قدرت و پایداری است و شامل هیت پوینت(میزان جان کاراکتر) و سرعت پرشدن آن است.

Intelligence : (اینتلیجنس int )  به معنای باهوشی است و شامل مانا(قدرتی که استفاده از جادو به مقدار معینی از آن نیاز دارد) و سرعت پر شدن آن است.

Item : به ترکیباتی که از فروشنده های داخل بازی خریداری میکنید گفته میشود .

deny : اتک کردن creep یا هیروی خودی و کشتن اونا برای جلوگیری از پول خوری حریف.البته deny کردن هیروهای خودی فقط تحت بعضی شرایط ممکن هست.مثلا اگه یه لول damage over time روش باشه مثل Doom میشه deny ش کرد.یا اینکه یارو خودش خودشو deny کنه مثل pudge

miss : یا ( ss ) وقتی هیرو یا هیروهای مقابل شما نباشند با دادن miss به سایرین اعلام میکنید .

 


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


فهرست وبلاگ
پیوندهای روزانه
آرشیو
نویسندگان
پیوندها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
جستجو
آخرین پستها